....tűvel-cérnával, ragasztóval, papírral, festékkel, photoshoppal.

2011. március 17., csütörtök

Babzsákfotel Barnusnak:

Gyula már régóta fűz, hogy vegyünk Barnusnak valami kényelmes fotelt, de eddig el sem tudtam képzelni, hogy milyen egy igazán kényelmes gyerekfotel. Aztán amikor a bábszínházban belehuppantam a babzsákfotelbe, tudtam, hogy én már aznap este ilyen fotelt fogok szabni. Nekiestem hát az internetnek, ahol nagyon sok szabásmintát találtam. Nem akartam a legbonyolultabbal kezdeni, választottam egy viszonylag egyszerűt. És ha nem is aznap, de másnap :) hozzá is láttam. Scotty blogján találtam szabásmintát és teljes leírást az elkészítési módról. Megtalálhatjátok itt: link



Hozzávalók:
  • 3m anyag a belső zsáknak, amibe majd a polisztirolgolyócskák kerülnek, (nekem 2,5 m is elég volt)
  • 3m anyag a külső (mosható) huzatra,
  • 2,5m húzózár a külső huzatra, és 50cm hosszú húzózár a belső huzatra,
  • polisztirolgolyócskák (építőanyag telepen kapható 250l kiszerelés, kb 3.000 Ft) Kisebb mennyiséget nem árulnak, de ez a mennyiség elég egy babzsákfotelhez
A babzsákfotelt igazából kétszer kell megvarrni, szükségünk van egy belső zsákra, amibe a töltet fog kerülni, és egy külső zsákra, ami magát a külsejét, kinézetét fogja adni az egésznek. A belső zsákhoz én mindenféle maradék vásznat használtam. A külső zsákhoz egy vastagabb, strapabíró bútorszövetet vettem. Nagyon megéri ezt házilag elkészíteni, ugyanis a boltokban 20-30 ezer forintért lehet hozzájutni.
De ami a legfontosabb, hogy Barnus imádja. És mi is.


Az én babszákfotelem mérete a következő:
A cikkek 1m magasak és 70cm szélesek. A kör átmérője:89cm.




fotó Dé-nek:




17 megjegyzés:

  1. Jó lett!!!! Ezt elhihetitek!
    Gyugyu

    VálaszTörlés
  2. fúú, nem vállalsz egy ilyet pirosban?:) nagy gyerekeknek?:)

    VálaszTörlés
  3. kedves bombarka! babzsákot szeretnék varrni, van 3 méter anyagom, és most találtam a blogodat szabásmintát keresve. kérhetnék egy szívességet? az a helyzet, hogy tetszik ez a modell, de nem tudom, hogy ez elég nagy lenne-e nekem :) tudnál esetleg csinálni olyan fotót ezzel a babzsákkal, (vagy ekkora babzsákoddal), ahol felnőtt ember ül benne? vagy akiknek elajándékoztad, tőlük kérni egy képet? nagyon hálás lennék :)
    illetve.. nemtudod hol lehet legolcsóbban polisztirolgyöngyöt venni Budapesten?

    köszönöm előre, szép napot :)

    VálaszTörlés
  4. pontosítok: erre a modellre gondoltam méretileg: http://avarazsollo.blog.hu/2008/12/04/babzsakfotel_scotty_modra :)

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Köszi, hogy írtál!
    Szívesen csinálok neked képet, bár a mi babzsákunkban már picit megtörtek a golyók és még lusta voltam újra tölteni. Hétvégén fotózom neked. :) Egyébként kb. 2,5 m anyag is elég volt, ügyesen kell forgatni. Hétfőn megy a férjem Pestre, ha megírod, hogy merre laksz, és esetleg pont útba esik neki akkor tudok neked küldeni polisztirolt. (1500 ft/zsák) Kb 2 zsákkal elég ebbe, ha jól emlékszem. Sajnos a bolti árakat nem tudom pontosan, de úgy sejtem, hogy ennél több. De nézz utána, és szólj. Szép napot neked!
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tyűű, az nagyon jó lenne (kép is, polisztirol is!!) hány literes egy zsák? egészgyöngyöset vennék! a józsef körúton lakom,a harminckettesek tere villamosmegállójával szemben, a krúdy sörözőnél, oda beállni autóval sima ügy, mert van egy kis rész, ahol parkolni is lehet. egyeztethetünk e-mailben (mi az aktuális e-mail címed?)? :))
      üdv:

      Törlés
  6. bombarka@vipmail.hu a címem.

    A fuvart elsiettem, nem tudja a férjem most elvinni. De ha legközelebb megy és még szükséged van rá, írok. Írd meg te is a címedet!
    Megmértem, 2 kg egy zsák, de , hogy hány liter azt nem tudom. Szép kis gömbök, nem törmelék. Ha gondolod el is postázom, bár az plusz postaköltség. Ha jól látom az 1770 ft 30 kg-ig. Csinálom a képet, még ma felteszem. Szia! Anna

    VálaszTörlés
  7. Szerintem tökéletes méret felnőttnek is. A férjem kedvenc helye. :)

    VálaszTörlés
  8. szia Bombarka, szerinted egy 10 éves fiúnak melyik lenne a legjobb választás? kb. 250 liternyi töltőanyagom van hozzá. Annyira jók a munkáid hogy elvesztem :D, igazából a klasszikus fotelalakú, és a nagypárna alak között kellene választani. köszi Csilla

    VálaszTörlés
  9. Szia Csilla! A fiúk jobban szerették az óriás nagypárna formát. :) (Terep mintás anyagból szuper lenne.) :) Tőlem egy idő után mindenki ezt a formát kérte. Jó munkát! Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kia, köszi-mekkora méretet célszerű, ha 250 l gyöngyöm van? gondolom itt is kell egy belső, és cipzár az oldalára

      Törlés
  10. Mindenképp csinálj belsőt. Én arra nem mindig tettem húzózárat, volt, hogy bevarrtam. Úgy egyszerűbb volt. A töltő mennyiségekre már nem emlékszem, régóta nem varrtam már. De akkor adja ki igazán a formát, ha minél nagyobb. Én egy 10 éves fiúnak egy egyszemélyes takaró méretűt készítenék.

    VálaszTörlés
  11. Szia!Nem készítettem még babzsákot,de a fiacskámnak szeretnék...azt kérdezném,hgy hánydarab kört illetve cikkeket kell kiszabni egy babzsákhoz...köszönöm

    VálaszTörlés
  12. Rendelje meg a legjobb babzsákfotel-t elfogadható áron a babzsaksziget-től. Szuper pazar és lágy babzsákos székünk különleges helyet kínál a pihenéshez.

    VálaszTörlés